تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

اخبار کوتاه

  • با تلاش و اقدام هماهنگ بخش‌های بین‌الملل و حقوقی این بانک، بانک رفاه از فهرست تحریم اتحادیه اروپا خارج شد(دنیای اقتصاد 18/6/91).
  • بانک بین‌المللی پرشیا(PIB) که درسال 2001 در کشور انگلستان تاسیس شده و در لندن واقع است دارای دو سهامدار است که 40 درصد سهام آن متعلق به بانک تجارت و 60 درصد آن متعلق به بانک ملت است توسط دادگاه عمومی (General court ) اتحادیه اروپا روز جمعه 15 شهریورماه (ششم سپتامبر) لغو تحریم شد(دنیای اقتصاد 17/6/92) 

ادامه مطلب ...

ازسوی بانک اقتصاد نوین: ۲ الگوی کلی بانکداری شرکتی معرفی شد

 

نخستین جلسه پرسش و پاسخ تحت عنوان "مشکلات و ریسک پرداخت‌های ارزی بین‌المللی و بررسی روش‌های کاهش آن" بانک اقتصادنوین با حضور ۱۴ شرکت برگزیده بانکداری شرکتی  از جمله: شرکت‌های صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین، مخابرات ایران، سازه‌گستر سایپا، گسترش الکترونیک مبین ایران، بازرگانی مهام شرق و سازه‌گستر سایپا، برگزار شد.  ادامه مطلب ...

عرضه نسخه جدید سامانک

نسخه جدید نرم‌افزار سامانک ازطریق وب‌سایت بانک سامان، در اختیار مشتریان قرار گرفت. در نسخه جدید سامانک امکان انتقال وجه از کارت به سپرده، امکان انتقال وجه شتابی (هنگام اتصال به اینترنت)، امکان استعلام چک، ثبت مبلغ چک و مسدود کردن چک فراهم شده است.  ادامه مطلب ...

پرداخت قبوض با نرم‌افزار موبایلی بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد به‌منظور رفاه حال مشتریان، نرم‌افزار موبایلی پرداخت قبوض «قبض‏پاد» را ارائه کرد. نرم‌افزار موبایلی پرداخت قبوض «قبض‏پاد» محصولی جدید از بانک پاسارگاد است که امکان پرداخت آسان تمامی قبوض را ممکن می‏سازد. برای بهره‌مندی از این نرم‌افزار و پرداخت قبوض، نیازی به اتصال به اینترنت نیست و پرداخت از درگاه موبایلی بانک پاسارگاد و بر بستر کد دستوری انجام می‏پذیرد. 

  بانک پاسارگاد به‌منظور رفاه حال مشتریان، نرم‌افزار موبایلی پرداخت قبوض «قبض‏پاد» را ارائه کرد. نرم‌افزار موبایلی پرداخت قبوض «قبض‏پاد» محصولی جدید از بانک پاسارگاد است که امکان پرداخت آسان تمامی قبوض را ممکن می‏سازد. برای بهره‌مندی از این نرم‌افزار و پرداخت قبوض، نیازی به اتصال به اینترنت نیست و پرداخت از درگاه موبایلی بانک پاسارگاد و بر بستر کد دستوری انجام می‏پذیرد. علاوه‌بر این در صورت داشتن قبض کاغذی دارای بارکد می‏توان با استفاده از بارکدخوان موجود در نرم‌افزار به سادگی اطلاعات شناسه‏ قبض و شناسه‏ پرداخت را دریافت کرد. از دیگر امکانات قبض‏پاد فراخوانی قبوض همراه اول از پیامک‏های ذخیره شده در تلفن همراه کاربر و بارگذاری شناسه قبض و شناسه پرداخت به‌طور اتوماتیک است. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار روی تلفن‏های همراهی که از سیستم‌عامل آندروید استفاده می‏کنند، قابل نصب بوده و پرداخت از طریق تمام کارت‏های عضو شتاب امکان‏پذیر است (دنیای اقتصاد 18/6/92).

نکته تحلیلی: مشتریان انتظار دارند بانکها در هر زمان و مکانی قادر به ارائه خدمات پرداخت خرید، ارزش افزوده، از طریق تلفن همراه باشند. انجام این موارد از طرف بانکها، وفاداری مشتریان را به این موسسات افزایش میدهد و باعث جذب سرمایه های جدید و در نهایت افزایش درآمد و سود بانکها می شود. چندی پیش نیز بانک سامان ، پرداخت صورتحساب  از طریق بارکد توسط سامانک را ارائه کرده بود.