تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

اخبار کوتاه

  • با تلاش و اقدام هماهنگ بخش‌های بین‌الملل و حقوقی این بانک، بانک رفاه از فهرست تحریم اتحادیه اروپا خارج شد(دنیای اقتصاد 18/6/91).
  • بانک بین‌المللی پرشیا(PIB) که درسال 2001 در کشور انگلستان تاسیس شده و در لندن واقع است دارای دو سهامدار است که 40 درصد سهام آن متعلق به بانک تجارت و 60 درصد آن متعلق به بانک ملت است توسط دادگاه عمومی (General court ) اتحادیه اروپا روز جمعه 15 شهریورماه (ششم سپتامبر) لغو تحریم شد(دنیای اقتصاد 17/6/92) 

  •  آمارها نشان می‌دهد در پایان سال گذشته در حدود 407 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی سیستم بانکی کشور پرداخت شده که در مقایسه با رقم آن در پایان سال 1390، رشدی در حدود 7/17 درصد را نشان می‌دهد. این آمار می‌گوید از این تسهیلات، بیشترین سهم آن را تسهیلات در قالب عقود مشارکتی و پس از آن، تسهیلات به صورت عقود مبادله‌ای، سایر عقود و عقود قرض‌الحسنه داشته‌است(دنیای اقتصاد 19/6/92).
  • طی احکام صادره از سوی رییس کل بانک مرکزی، «دکتر اکبر کمیجانی» به سمت معاون اقتصادی و «غلامعلی کامیاب» به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شدند(دنیای اقتصاد 19/6/92).
  • المللی،شرکت های لاستیک بارز، فولاد مبارکه اصفهان و لیزینگ اقتصاد نوین به مرحله دوم مسابقه بین المللی تجربیات برتر و بانک پاسارگاد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز به مرحله دوم جایزه جهانی بهینه کاوی که از سوی شبکه جهانی بهینه کاوی (GBN) به صورت سالیانه برگزار می گرد، راه یافتند(پایگاه خبری بانکداری الکترونیک 19/6/92).
  • در ادامه همکاری‌بین بانک صادرات ایران و دانشگاه پیام‌نور و به منظور تسهیل در پرداختهای دانشجویان و ترویج بانکداری الکترونیک، تعداد یک میلیون و دویست‌هزار سپهر کارت ویژه با مبالغ شارژ شده از سوی بانک صادرات ایران به دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه پیام‌نور اهدا شد(بانکداری نیوز 16/6/92).
  • خریداران وکالتی وثایق بانک مسکن، بدون واریز درصدی از بدهی می‌توانند با مراجعه به شعب بانک، نسبت به انتقال مانده بدهی و تنظیم سند مالکیت وثایق به نام خود، اقدام کنند(بانکداری نیوز18/6/92).
  • بانک کارآفرین برای افزایش ضریب امنیت اینترنت بانک خود دستگاه تولید رمز یک بار مصرف توکن را عرضه کرد(ایستا نیوز20/6/92).
  • دارندگان حسابهای عابربانک و جاری طلایی در بانک سپه از این پس قادر به واریز وجوه فیشهای مربوط به پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی به طور اینترنتی خواهند بود(بیما20/6/92).
  • کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پیامی انتصاب دکتر ولی‌اله سیف به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت(بیما19/6/92).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد