تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

سامانه همبانک ملی

مراسم رونمایی از سامانه "همبانک ملی" روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت داده وردازی سداد و شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) برگزار شد.این سامانه یکی از سرویس‌های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول بوده که توسط جیرینگ و با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه اندازی شده است. سامانه "همبانک ملی" با کد #۷۱۷* برای استفاده مشترکان همراه اولی است که دارای حساب بانکی نزد بانک ملی ایران هستند.

ادامه مطلب ...

اتصال پایانه‌های فروش به سوئیچ شاپرک از اول آذر

شاپرک یک نهاد حاکمیتی است که رابط میان بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت‌های PSP بوده و استاندارد‌سازی پرداخت‌های کارتی، کنترل و نظارت متمرکز در شبکه پرداخت‌، بازتوزیع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و هدایت منابع بانکها به سمت امور بهینه ، گسترش بازار کارتی و نظارت بر عملکرد پایانه‌ها را میسر می‌سازد .


ادامه مطلب ...

سپاس (سامانه پرداخت الکترونیک سیار)

سپاس (سامانه پرداخت الکترونیک سیار) ؛ گامی جدید در راستای سامان‌دهی نظام پرداخت الکترونیک کشور


به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی با اجرایی شدن این طرح، بستر مناسبی جهت پرداخت الکترونیک از طریق گوشی تلفن همراه و انواع کارت‌های خارج از شبکه بانکی (همچون کارت مترو و کارت سوخت) فراهم خواهد شد. از جمله وجوه تمایز این سامانه با دیگر موارد مشابه، می‌توان به اعمال کنترل‌های نظام ضدپولشویی، گزارش از حجم نقد الکترونیک صادر شده در قالب کیپا (کیف پول الکترونیکی)‌، تهیه و به روزرسانی استاندارد تجهیزات و سیستم‌های مرتبط با کیپا، اعمال کنترل‌های کشف تقلب نظیر مسدود کردن حساب کیف پول و... اشاره کرد.

ادامه مطلب ...