تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

پیش بینی کارشناسان بانک بارکلیزو HSBC از قیمت جهانی طلا

موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا طی سال 2013 میلادی نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد . به نقل از سایت طلا / ماین وب ، موسسه اچ اس بی سی همچنین اعلام کرد میانگین قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1700 دلار در هر اونس خواهد رسید .

این رقم طی سال آینده نیز به بیش از 1850 دلار و در سال 2014 میلادی نیز به بیش از 1775 دلار خواهد رسید .بر این اساس ،قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی بین 1550 تا 2000 دلار در نوسان خواهد بود .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و تحلیل گران مالی این موسسه اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و رسیدن آن به مرز 2000 دلار خواهد داشت ولی عدم برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا می تواند چالشهایی را برای قیمت طلا در سال 2013 ایجاد کند .

موسسه اچ اس بی سی اعلام کرد: بعید به نظر می رسد که قیمت طلا سال آینده به کمتر از 1550 دلار برسد ولی اگر این اتفاق بیفتد میزان تولید طلا در معادن بزرگ جهان با کاهش روبه رو خواهد شد .

بر این اساس، وضعیت تقاضا در بازار هند امسال ناامید کننده بوده است و افزایش قیمت جهانی طلا و کاهش ارزش روپیه تاثیر منفی زیادی بر تقاضای طلا در این کشور داشته است .

کارشناسان بانک بارکلیز معتقدند قیمت جهانی طلا تا پایان سال جاری به 1810دلار خواهد رسید.

به نقل از سایت طلا /کامدتی آنلاین،معاملات فیزیکی طلا در هفته گذشته در آمریکا به پایین ترین سطح در شش ماه اخیر رسید و در سطح 1722دلار مبادله شد این در حالی است که بهای این فلز زرد امروز در بازار مبادلات الکترونیک بورس نیویورک به 1725 دلار افزایش یافت.

براساس این گزارش،کارشناسان این بانک بر این باورند قیمت جهانی طلا به دنبال افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضای خرید آن توسط سرمایه گذاران با کاهش مواجه شده است.

بر این اساس، به عقیده این کارشناسان در زمان باقی مانده از سال ارزش دلار در برابر یورو افزایش یافته و چشم انداز قیمت جهانی طلا صعودی خواهد بود.

کارشناسان بانک انگلیسی بارکلیز معتقدند قیمت اونس جهانی طلا تا پایان سال جاری به 1800دلارو تاپایان سال2013 میلادی به 1921 دلار خواهد رسید.

گفتنی است، تحلیل تکنیکال این کارشناسان نیز حاکی از این امر می باشدکه سطح حمایتی یهای طلا تا پایان سال جاری در محدوده 1700 تا 1728دلار و سطح مقاومتی این فلز گرانبها در این مدت در محدوده1757 تا 1775دلار خواهد بود( بینا 1/8/91 و 2/8/91).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد