تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تعطیلی بی سابقه بورس نیویورک در 124سال گذشته

   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی ,توفان سهمگینی که از روز دوشنبه ایالت های ساحل شرقی آمریکا را درنوردیده است، بازار بورس وال استریت را برای دومین روز متوالی به تعطیلی کشاند. بازار سهام بورس نیویورک امروزهم تعطیل است تا به این ترتیب رکوردی بی سابقه برای این مرکز مهم بین المللی مبادلات مالی در جهان ثبت شود.

از سال 1888 به این سو هیچگاه بازار سهام وال استریت که در منهتن نیویورک واقع است دو روز پیاپی تعطیل نشده بود. تعطیلی بازار سهام وال استریت برای دومین روز به اعتبار این مرکز مهم مالی جهان خدشه وارد کرده و تاثیر منفی بر معاملات سهام در بازارهای جهانی از جمله در اروپا و آسیا بر جای گذاشته است. این در حالی است که برخی کارشناسان با مقایسه توفان سندی و تندباد آرین در سال گذشته مدعی هستند که خسارت های ناشی از توفان سندی که هنوز در حال عبور از ساحل شرقی آمریکاست به بیش از 88 میلیارد دلار خواهد رسید که تاثیر منفی بر شاخص های وال استریت و بازار مالی آمریکا خواهد داشت.

بازار بورس نیویورک و نزدک (بازار معاملات الکترونیکی سهام) آمریکا به دلیل رسیدن قریب الوقوع توفان سندی، روز دوشنبه و سه شنبه تعطیل بودند. اداره کننده بازار بورس آمریکا (NYSE Euronext) اعلام کرد با مشورت بازارهای بورس دیگر و سرمایه گذاران، این بازارها را روز دوشنبه 29 اکتبر تعطیل می کند و تصمیم برای تعطیلی بازارها در روز سه شنبه نیز اعلام خواهد شد. بازار بورس نیویورک پیش‌تر برای تعطیلی فعالیت تالارهای بورس و ادامه مبادلات الکترونیکی برنامه‌ریزی کرده بود اما با اشاره به مقدم بودن امنیت و سلامت افراد و شرایط خطرناکی که در نتیجه توفان سندی به وجود می آیند، در تصمیم خود تجدیدنظر کرد.

دنیای اقتصاد -  چهارشنبه 10 آبان 1391

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد