تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

ابتدای آذرماه؛ آغاز اتصال پایانه‌های شرکت‌های PSP مجاز به سوئیچ

 سامان‌دهی پایانه‌های فروش، اعمال نظارت بیشتر، کاهش بار سنگین دستگاه‌های خودپرداز‌ و سرانه اسکناس مهمترین دستاوردهای تحقق طرح ملی شاپرک به شمار می روند.

آقای احمدی ضمن حائز اهمیت خواندن موفقیت طرح شاپرک برای بانک مرکزی، اظهار داشت: الگوی کار در شاپرک ، الگوی ویژه‌ای است که در آن تمامی دست اندرکاران از جمله بانک مرکزی، شبکه بانکی، شرکت‌های PSP و دیگر فعالین بازار‌ ...‌ مشارکت خواهند داشت.

 بر اساس زمان بندی تعیین شده قرار است از ابتدای آذرماه ، کلیه پایانه‌های شرکت‌های PSP مجاز، به سوئیچ شاپرک متصل شوند و فعالیت‌های خود را در قالب ضوابط، دستور‌العمل و بخشنامه‌های صادره اداره نظام‌های پرداخت و شرکت شاپرک انجام دهند

نکته تحلیلی :  آغاز به کار شاپرک یکی از مهم ترین تحولات کلان در بخش بانکداری الکترونیک کشور در سال جاری می باشد. با توجه به تعریف هزینه بر روی تراکنش های بر روی POS  در این سیستم، پیش بینی می شود با فعال سازی این سیستم رفتارهای مشتریان(فروشندگان) در موافقت با پرداخت الکترونیکی اثر گذاشته و ضمن این که شاهد کاهش روند فزاینده تراکنش بر روی POS خواهیم بود، احتمالا با رقابت بانک ها در بازگرداندن غیر رسمی این هزینه به مغازه داران مواجه باشیم.


منبع: اخبار هفتگی - بلوکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد