تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

اخبار کوتاه منتهی به 25 آبان 91

  • وصول بیش از 512 هزار میلیون ریال از مطالبات غیر‌جاری بانک مسکن
  • شیوه جدید کلاهبرداری بانکی
  • تعیین قیمت ارز صادراتی در مرکز مبادلات در مرحله تصمیم‌سازی است
  • معاون سازمان امور مالیاتی: کسری بودجه را با مالیات جبران نمی‌کنیم
  • نقدینگی تا پایان مرداد ماه سال جاری
  • وصول بیش از 512 هزار میلیون ریال از مطالبات غیر‌جاری بانک مسکن، با اجرای طرح بخشودگی 6 درصد جرایم بانک مسکن، از چهارم تیرماه سال‌جاری الی چهارم شهریورماه بالغ بر 512 میلیارد و 777 میلیون ریال از مطالبات غیرجاری بانک مسکن مربوط به 16.318 پرونده وصول شد. (منبع: روزنامه دنیای اقتصاد 22/8/1391)
  • شیوه جدید کلاهبرداری بانکی، بانک ملی در اطلاعیه‌ای نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری افراد سودجو، به مشتریان بانک‌ها هشدار دارد. بر اساس اطلاعات اداره کل حراست، اخیرا مشاهده شده برخی افراد با توقف در مقابل دستگاه‌های خودپرداز و معرفی خود به عنوان مامور بانک و به بهانه کنترل کارت مشتریان و طرح موضوعی مبنی بر اینکه در پی کشف کارت‌های جعلی هستند، کارت‌های بانکی مشتریان را اخذ کرده و مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند که مشتریان محترم لازم است هوشمندانه با این گونه اقدامات برخورد کنند. (منبع: روزنامه دنیای اقتصاد 22/8/1391)
  • تعیین قیمت ارز صادراتی در مرکز مبادلات در مرحله تصمیم‌سازی است، با اینکه رییس سندیکای صادرات اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای فروش ارز صادراتی در مرکز مبادلات وجود ندارد، دیروز سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از آغاز عرضه ارز صادرکنندگان در اتاق مبادلات ارزی خبر داد و گفت: عرضه ارز صادراتی در این مرکز به تدریج بیشتر می‌شود، ضمن اینکه قیمت خرید ارز از صادرکنندگان به نرخ مبادله‌ای خواهد بود. (خبرگزاری مهر 24/8/1391)
  • معاون سازمان امور مالیاتی: کسری بودجه را با مالیات جبران نمی‌کنیم.  معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: اگر کسری بودجه هم برای دولت ایجاد شود، فشاری از محل افزایش مالیات‌ها به مردم وارد نخواهد شد. وی تاکید کرد: به طور طبیعی وقتی افزایش درآمد برای افراد اتفاق می‌افتد، متناسب با آن نیز مالیات افزایش خواهد یافت، اما تاکید می‌کنم، هیچ فشاری به مردم و مودیان مالیاتی وارد نخواهد شد. (روزنامه دنیای اقتصاد 25/8/1391)

  • کوروش پرویزیان) عضو شورای پول و اعتبار): در شرایطی که رقم مانده نقدینگی تا پایان مرداد ماه سال جاری با رشدی معادل 5/11 درصد به بیش از 391 هزار میلیارد تومان رسیده است؛  «تعهدات اجرایی دولت» را زمینه ساز بروز این مشکل عنوان کرده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد