از دیگر مزایای راهاندازی سامانه سپاس، سازماندهی فرآیند اخذ کارمزدها، تسویه مالی و اجماع ذینفعان است که با انجام کارشناسیهای لازم در زمینه تعیین جایگاه هر یک از ذینفعان و بازیگران در سامانه ملی پرداخت همراه، صورت گرفته و به عنوان بخشی از آییننامه به صاحبان نقش در این عرصه ابلاغ خواهد شد. (دنیای اقتصاد، دوشنبه 29/8/91)
نکته تحلیلی:
یکی از مهمترین ابزارهای ارائه و گسترش بانکداری الکترونیکی و شکل گیری موبایل بنکینگ (بانکداری مبتنی بر تلفن همراه) تلفن همراه است که ضریب نفوذ بالایی نیز در میان افراد جامعه دارد. سیستم سپاس، گامی بسوی ترویج خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و کیف پول الکترونیکی(که این خدمت نیز می تواند از طریق تلفن همراه ارائه گردد) است. با توجه به فراهم شدن روزافزون زمینه رشد ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، جا دارد که بانک، سرمایه گذاری و توجه بیشتری را به این مقوله که می تواند مورد استفاده درصد بالایی از مشتریان بانک و سایر مشتریان خدمات بانکی قرار گیرد، معطوف دارد. لازم به ذکر است در پروژه مذکور سعی خواهد گردید که سازگاری های لازم میان این سیستم با سیستم شاپرک و شتاب که زیر ساخت های اصلی بانکداری الکترونیک هستند، انجام شود.