تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

سپرده کوتاه مدت و بلند مدت بانک کارآفرین

بانک کارآفرین محصولات جدید خود را با عنوان سپردۀ سرمایه گذاری کوتاه مدت «شمیم کارآفرین» و سپردۀ سرمایه گذاری بلند مدت ۲ ساله «شقایق کارآفرین» ارائه کرد.

حداقل مبلغ برای افتتاح «حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت شمیم»،  100 میلیون ریال است که سود آن به صورت ماهانه به حساب مشتری واریز می شود. سپری شدن 30 روز تقویمی از زمان افتتاح سپرده، شرط زمانی تعلق سود به سپرده سرمایه گذاری شمیم کارآفرین است. همچنین به روزهایی که حداقل مانده سپرده بیشتر از100 میلیون ریال است، سود به صورت روزشمار تعلق می گیرد.

  مدت سپرده سرمایه گذاری بلند مدت شقایق،2 ساله است. مبلغ افتتاح سپرده سرمایه گذاری بلند مدت شقایق، محدودیتی ندارد و سود آن به صورت ماهانه پرداخت می شود. در صورت عدم ابطال در سررسید، سپرده با نرخ سود موثر سپرده شقایق در زمان سررسید، با اعمال ضوابط به مدت 2  سال دیگر قابل تمدید است. افتتاح حساب سپرده ‌های سرمایه گذاری شقایق و شمیم کارآفرین از یازدهم خردادماه شروع شده و در تمامی شعب بانک کارآفرین درسراسر کشور انجام می شود.(سایت بانکداری ایران،18/3/92)

نکته تکمیلی خبر فوق: نرخ سود سپرده کوتاه مدت شمیم بانک کارآفرین 15% بوده و شرط تعلق سود، ماندگاری مبلغ حداقل 100 میلیون ریال می باشد و به موجودی زیر 100 میلیون ریال در هر روز هیچ سودی تعلق نمی گیرد.

نرخ سود سپرده شقایق در این بانک 20% بوده که در صورت ماندگاری حداقل 6 ماه معادل این نرخ به مشتری قابل پرداخت خواهد بود و درصورت برداشت پیش از سه ماه هیچ سودی به مشتری تعلق نمی گیرد و در صورت برداشت پس از 3 ماه معادل 18% سود به مشتری پرداخت می گردد.

(منبع: فریدون فر - تماس تلفنی با شعب و مرکز ارتباط با مشتریان بانک کارآفرین)


نکته تحلیلی:

با توجه به نرخ های تورمی سنگین اخیر، بانک ها با ایجاد انعطاف در شرایط سپرده گذاری، برای جذاب نمودن سپرده گذاری نزد خود تلاش می نمایند.

در ارائه طرحهای جدید بانکی، همواره این مساله حائز اهمیت است که کدامیک از گزینه های پرداخت نرخ سود بالاتر یا ارائه مزایای جانبی برای مشتریان اولویت دارد؟ بررسی ها حاکی از آن است که در این راستا در نظرسنجی هایی که صورت می گیرد عمدتا" مدیران و همکاران شعب مخاطب قرار می گیرند و در موارد معدودی به طور مستقیم در این زمینه از مشتریان بانک که مصرف کنندگان خدمات بانک به حساب می آیند پرسش شده است. لذا لازم است به ویژه در شرایط رقابتی فعلی که از دید مشتریان شاید تفاوت محسوسی در خدمات بانکها وجود نداشته باشد، نظرسنجی از مشتریان صرفا محدود به رضایت یا عدم رضایت آنان از خدمات بانک نگردد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد