تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

تحلیل مهمترین اخبار بانکی

تحلیل مهمترین اخبار مربوط به بازار پولی و ارزی ایران

افزایش سقف جوایز قرض‌الحسنه به 50 میلیون تومان

بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به نظام بانکی کشور، سقف جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی و ارزی اعم از نقدی یا غیرنقدی به یک فرد در هر دوره را از 250 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش داد.
 

 در دستورالعملی که از سوی مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی در این‌باره صادر کرده، موسسات اعتباری را نیز ملزم به رعایت ضوابط مقرر در این دستورالعمل، در تعیین جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز کرده است. ضمن اینکه قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز موسسات اعتباری با هماهنگی بانک مرکزی و به طور همزمان و حداکثر مابین ماه‌های شهریور و مهر در کلیه موسسات اعتباری انجام می‌شود. توزیع جوایز باید به ترتیبی انجام شود که حداقل 10 درصد از تعداد صاحبان حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز واجد شرایط را در بر گیرد.

منبع: (دنیای اقتصاد، 20/3/92)


نکته تحلیلی:

بنابر بررسی های صورت گرفته بخش عمده ای از مشتریان حسابهای قرض الحسنه با انگیزه دریافت جایزه اقدام به سپرده گذاری می کنند. در نتیجه افزایش سقف جوایز این حساب ها به 500 میلیون ریال و انگیزشی بودن این موضوع، احتمال جابجایی بخشی از منابع شبکه بانکی در سرفصل حساب های کوتاه مدت(بخصوص مربوط به اشخاص حقیقی و مبالغ خرد) به سمت قرض الحسنه وجود دارد.

این بخشنامه فرصت خوبی برای فعال شدن صندوق قرض الحسنه بانک ها فراهم نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد